Home DigiSeznam ROBOTICKÁ HOUSENKA CODE-A-PILLAR

Jednou z nejjednodušších hraček určených k nácviku programování je robotická housenka Code-a-pillar firmy Fisher-Price. Jedná se robustní a vizuálně atraktivní pohyblivou audiovizuální hračku, která je určena především dětem předškolního věku. Housenka je složena z řady článků, přičemž každý článek obsahuje jiný příkaz. Články pak lze za sebe libovolně zapojovat (pomocí rozhraní USB) a tímto způsobem sestavovat kód, který po svém spuštění začne housenka vykonávat. Dítě pak může housenku posílat různými směry, ale také např. spouštět zvuky, otáčet s housenkou apod. Základní sadu článků lze totiž rozšiřovat o další součásti – příkazy – a rozšiřovat pak její možnosti.

code a pillar

Děti se učí programovat pomocí hry – základní sada totiž obsahuje dvě kulaté karty označující start a cíl. Cílem hry je naprogramovat housenku tak, aby cíl skutečně dosáhla. Děti si pak musí promyslet, jak se bude housenka herním prostorem pohybovat, kdy je třeba zabočit apod.